diumenge, 20 de febrer del 2011

ESTADA EN PRÀCTIQUES

Aquest curs he realitzat un mes de pràctiques al CEIP Francisco Mondragón d' Eslida. Com el cole es molt menut, cada mestre de primària s'encarrega d'un cicle. jo he estat tota l'estada de pràctiques amb segon cicle, però he de dir que també he vist altres cursos: he estat en infantil, donant suport a primer cicle i reforç a altres xiquets, etc.

L'experiència ha sigut molt positiva en tots els sentits. He aprés molt i he pogut involucrar-me al màxim en tot allò que es duia a terme. La mestra m'ha deixat total llibertat per poder fer el que jo vulgués, però he de dir que amb les noves tecnologies he tingut un poc de dificultats pels problemes de connexió a la xarxa que tenia el centre (només tenen internet des de nadal). No obstant, ja que no podia treballar amb ells a internet, hem fet tota mena d'activitats amb cartolina. Hem fet un climograma a classe: cada dia dos responsables havien de sortir a primera hora al pati per tal de mesurar la temperatura i vore els nivells de pluja (el termometre el varem portar nosaltres al centre i el vam instal·lar junt amb un pluviometre que tenien guardat). Després, les dades havien de ser registrades a la cartolina i havien de fer el gràfic per poder aixó vore l'evolució diària. Puc dir que als xiquets els ha encantat aquesta activitat i l'últim dia de pràctiques demanaven a la mestra poder continuar amb aquesta activitat.

Aprofitant el centenari del naixement d'Enric Valor, varem preparar a classe la interpretació de la rondalla del Mig pollastre. Els xiquets havien de participar i després de la interpretació, els vam preparar una activitat per poder fer a la sala d'ordinadors mitjançant un bloc que els haviem preparat perque els nenes pogueren assolir els coneixements. Vos deixe l'enllaç perque pugueu vore l'activitat.

http://anemaaprendretotsjunts.blogspot.com/

Els xiquets també van fer un comic dibuixant escenes de la rondalla que havien vist.

També vam fer un diccionari personal a classe. Els nens en l'assignatura de llengua castellana, havien de portar cada dia que tenien castellà, una cartolina que previament els haviem donat. L'activitat consistia en que havien de buscar paraules que no conegueren al diccionari. Nosaltres els deiem la lletra per a poder fer un diccionari on entre tots havien buscat paraules de totes les lletres de l'abecedari. La paraula l'havien de copiar a la cartolina junt amb la seua definició i després havien de fer un dibuix representatiu de la paraula. Ja per últim, havien de fer una frase amb la paraula que havien buscat. Després, les targetes quedaven exposades al tabló de l'aula i l'últim dia vam confeccionar el diccionari. Amb aquesta activitat el que preteniem era treballar diversos aspectes: que aprengueren a buscar paraules al diccionari, que enriquiren el seu vocabulari, que treballaren l'expressió escrita i s'entretinguren fent dibuixos, i que pensaren un poc per poder fer les frases. Als nens els ha agradat molt i tots els dies anaven a vore les paraules que la resta de compnays havien buscat.

Com a  conclusió puc dir que he estat molt ben acollida en el centre. La meua tutora i la resta de mestres m'han tractat com a una més i en tot moment m'han oferit la seua ajuda. He tingut molta llibertat per poder fer les classes ala meua manera i toters les propostes que li he fet a la meua tutora han sigut ben rebudes. He de dir que ha sigut una experiència molt enriquidora i m'agradaria que hagueren durat un poc més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada