diumenge, 21 de novembre del 2010

SPOT PUBLICITARI: UTILITZA LES TICs

Quan Jordi Adell, professor de  l’assignatura de Noves Tecnologies, ens va explicar a classe la nova tasca, una mescla de sensacions ens van aclaparar: angoixa, desesperació, inquietud, sorpresa... Però sobretot, es tractava d’aconseguir un gran repte: treballar en grup a fi de produir un spot publicitari.

El tema principal de l’anunci era promoure i motivar els docents perquè utilitzaren les TICs dintre les aules. Però teníem un conjunt de limitacions que ens feien traure, si més cap, tot l’ ingeni. No podien sortir persones ni xiquets i, a més, l’spot havia de convèncer amb un temps límit de 30 segons.

La tasca resultava interessant ja que tots sabem que mitjançant la publicitat es desenvolupa la creativitat. Però engendrar un spot publicitari en dues setmanes, que tinguera un missatge curt i clar, semblava tot un propòsit d’intencions, ja que no coneixíem programes per poder editar vídeos. La perseverança junt amb les interessants aportacions dels membres del grup, així com el suport de la resta de companys de classe, han fet d’aquesta costosa tasca un intens però gratificant treball.

Us presentem el nostre spot, un projecte amb idees senzilles, clares i molt, molt dinàmiques.



La primera idea que volíem dur a terme era fer una passada de diapositives mitjançant fotografies extretes d’internet, però les possibles llicències ens limitàvem aquesta tasca, així que fer un vídeo gravat amb càmera semblava una bona solució.

El primer que varem fer va ser posar en comú totes les idees que se’ns anaven ocorreguent. En teníem moltes i de molt bones, però vam trobar dificultats a l’hora de materialitzar-les. Vam fer un vídeo amb gravacions al Jardí dels sentits de la UJI. El resultat no va ser l’esperat, ja que la qualitat del vídeo no era bona i tampoc aconseguirem un editor de vídeo que poguera resoldre les nostres mancances d’una forma ràpida. Amb els ànims decaiguts ens n’anarem a casa amb la intenció de quedar al dia següent per aportar noves idees i poder fer l’spot.

Amb un nou dia per davant, ens vam sobreposar i amb constància vam crear un nou intent. Varem demanar ajuda pel twitter i volem donat les gràcies a la gent que ens ha aportat idees mitjançant aquesta via. Hem de dir que hi ha molta gent en aquest món virtual disposada a ajudar, amb bones idees i a la vegada molt agraïts per poder fer-ho.

Després de vore alguns dels spots que els altres companys de classe ja havien creat, varem decidir reorientar el nostre spot amb una nova idea: fer fotografies. Aquesta vegada el missatge era, fins i tot, millor: més directe, més clar i més dinàmic. Les noves tecnologies van canviant i són per tot arreu. Envolten la societat i a les aules, els mestres, poc a poc les han d’anar incorporant. Els docents han d’obrir la ment i sense por, atrevir-se a utilitzar-les. Aquest era el missatge que voliem fer arribar.

Varem crear una storyboard i per a l’atrezzo vam utilitzar tots aquells materials que teníem al nostre abast. Moltes fotos varem fer, al voltant de 200, per poder utilitzar la tècnica de Stop Motion on, una foto darrere l’altra, crea una mena d’animació semblant a estar veient un vídeo. Dur a terme aquesta nova idea ens va permetre endinsar-nos en el programa Windows Movie Maker on varem utilitzar tota mena de tutorials penjats a Internet per entendre el funcionament del programa.

Per poder crear el vídeo, varem seleccionar aquelles imatges que volíem fer servir. Una a una les anàvem col·locant ordenadament en el programa de forma que els canvis eren tan petits que a primer colp d’ull no s’apreciaven però totes juntes formaven l’ esperat spot.  El principal problema que hem trobat amb l’execució del vídeo ha sigut retardar el temps a l’hora de sortir les imatges que tenien text. Trobar el punt idoni per a que les imatges foren llegides de forma adequada semblava impossible, però a la fi, després de moltíssims intents, amb ingeni i paciència ho vam aconseguir.

Una vegada estaven les imatges enllestides, ens varem posar a buscar una música adequada. No ens valia qualsevol, calia triar-ne una que ens transmetera dinamisme tecnològic. Aquesta recerca la vam fer a Jamendo. És una comunitat creada al voltant de la música lliure, on els artistes poden pujar la seva música gratuïtament i el seu públic descarregar-la de la mateixa manera. Ens va costar un poc però a la fi varem donar amb la música que esperàvem.

L’ última tasca que ens quedava per fer era penjar el vídeo a Youtube. Primer calia crear un compte per poder penjar l’spot i que tots poguessin veure a Internet tota la feina que havíem fet. Una vegada feta aquesta tasca, quedava veure el resultat. Tots varem estar satisfets i les dificultats que havíem trobat pel camí es van oblidar.

Per concloure, hem de dir que, la col·laboració per part de tots els membres del grup i les ganes d’obtindre un bon resultat, han fet que a la fi poguérem vore la llum amb un bon spot.

Aquesta nova entrada ha estat feta també per Rosaura (al052180.blogspot.com) amb qui cada dia treballem de forma conjunta a fi de facilitar-nos la feina. Els bons resultats que hem aconseguit fins ara, han fet que no renunciem a continuar treballant amb aquesta tècnica i per tant hem decidit fer una entrada conjunta on cadascuna ha explicat una part del treball que s´ha dut a terme.



.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada