diumenge, 24 d’octubre del 2010

Un dia en la meua vida


http://www.flickr.com/photos/susanauji/show/

Quan vaig veure la tasca per penjar les fotos en el blog, em vaig quedar en blanc, com es fa això? No tenia ni idea. Què era això del Flickr? Em vaig posar a buscar informació i després de llegir diverses pàgines vaig resoldre el meu dubte. Flickr és un programa molt útil, que ens permet penjar fotos i vídeos organitzant-los en àlbums segons les nostres preferències. A més, els altres usuaris del programa hi poden accedir, depenent de la privacitat que tinguen, i poden fer comentaris sobre les mateixes. Per tant, puc dir que és una xarxa social.

Per poder començar la pràctica, he fet fotografies de la meva vida: pel campus, on treballe i al meu poble.

Perquè vegeu tots els passos que he dut a terme, a continuació vos deixe unes indicacions senzilles que podreu aprofitar per utilitzar i entendre el programa.

1- Després de descarregar les fotos a la carpeta de l'ordinador, he creat un compte en yahoo on m'he identificat per poder utilitzar el programa Flickr. Després d'entrar a la pantalla principal, he vist que a la barra d'eines apareix el menú inici, on es personalitza el perfil de cada usuari. He penjat la meva foto, després he afegit unes dades personals i he personalitzat l'URL.
2- A “Tu Galería”, dins de l'apartat Tú, es poden anar penjant les fotos i vídeos que vulgues compartir en el programa. Es poden utilitzar àlbums per organitzar les fotos, etiquetes per personalitzar cada una d'elles, etc. He buscat el grup P24-2010 i m'he fet membre.
3- Per poder penjar les fotos a la xarxa, el programa ens mostra les indicacions que hem de seguir. Elegim les fotos primer i seguidament les carreguem a la pàgina. Per finalitzar, posem títols, etiquetes i petits comentaris de les fotos.
Després de pujar les fotos, he creat un àlbum per organitzar-les. Cal posar-li un nom per identificar-les millor.
4- Ara hem de seguir la pràctica que ens indica l'aula virtual. Afegir l'opció Creative Commons on se li assigna una llicència a les fotos. D'aquesta forma, cada usuari restringeix l'accés per poder veure les fotos. Seguint la pràctica, se'ns indica que hem d'elegir la llicència que autoritze a qualsevol persona a utilitzar-les sense ànim de lucre i compartint l'obra derivada. Per tant, després de seleccionar l'àlbum, li he afegit l'opció indicada.
5- Finalment, cal incloure les imatges directament des del programa Flickr al blog. Per això, seleccionem en el blog, dins de nova entrada, la pestanya edició de HTML i adjuntem l’|adreça on tenim penjades les fotos a Flickr.

Puc dir que ha estat una tasca que m'ha estat difícil de realitzar perquè no tinc pràctica sobre aquest programa. Però, preguntant i preguntant als companys, he pogut resoldre els dubtes que m'han anat sorgint. Espere que aquests petits passos puguen servir d'ajuda i facilitar l'aprenentatge d'aquesta tasca. A més, he après que cal ser autodidacta en algunes tasques i no s'ha de tenir por a les noves tecnologies.


Susana

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada